Čeprav je vsaka revizija edinstvena, je postopek revizije podoben za večino poslov in je običajno sestavljen iz štirih stopenj: načrtovanja (včasih imenovano anketa ali predhodni pregled), dela na terenu, revizijskega poročila in nadaljnjega pregleda. Vključevanje naročnika je ključnega pomena na vsaki stopnji, ki jo zahteva revizija. Kot pri vsakem posebnem projektu revizije zahtevajo določen čas, ki ga izvede osebje vašega oddelka. Eden od ključnih ciljev je zmanjšati ta čas in se izogniti motnjam tekočih dejavnosti.
Med načrtovanim delom revizije presojevalec obvesti naročnika o reviziji, razpravlja o obsegu in ciljih pregleda na uradnem sestanku z vodstvom organizacije, zbere informacije o pomembnih procesih, oceni obstoječe kontrole in načrtuje preostale revizijske korake. Naročnik je o reviziji obveščen z objavo ali pogodbo s strani direktorja notranje revizije. To pismo sporoča obseg in cilje revizije, revizorje, dodeljene projektu in druge pomembne informacije.
Notranja revizija obravnava proces in načrt za dokončanje revizije. Med tem sestankom naročnik opiše enoto ali sistem, ki ga je treba pregledati, organizacijo, razpoložljive vire, osebje, objekte, opremo, sredstva in druge pomembne informacije. Notranji revizor se sreča z višjim uradnikom, ki je neposredno odgovoren za enoto, ki se pregleduje in z vsemi člani osebja, ki jih želi vključiti. Pomembno je, da stranka opredeli vprašanja ali področja posebnega pomena, ki jih je treba obravnavati in jih zahteva revizija.
V tej fazi revizor zbere ustrezne informacije o enoti, da bi pridobil splošen pregled nad poslovanjem. Sestane se s ključnim osebjem, da pregleda poročila, datoteke in druge vire informacij. Revizor bo pregledal strukturo notranjega nadzora enote, proces, ki je običajno dolgotrajen. Pri tem revizor uporablja različna orodja in tehnike za zbiranje in analizo informacij o delovanju. Pregled notranjih kontrol revizorju pomaga določiti področja z največjim tveganjem in preizkuse zasnove, ki jih je treba izvesti v delu na terenu. Notranja revizija sprejema diagram poteka in matriko tveganja in kontrole kot orodja za ocenjevanje učinkovitosti zasnove strukture notranje kontrole. Kopije so dane stranki za njihovo uporabo, prihodnje reference in potrebe po usposabljanju.